آموزش حذف دائمی اکانت تلگرام | شماره جهانی
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه » آموزش های شبکه های اجتماعی » آموزش حذف دائمی اکانت تلگرام

اطلاعیه سایت

سلام، به وبلاگ شماره جهانی خوش آمدید.

آموزش حذف دائمی اکانت تلگرام

آموزش حذف دائمی اکانت تلگرام

آموزش حذف دائمی اکانت تلگرام

اگر شما هم یکی از میلیون‌ها نفری هستید که از برنامه Telegram استفاده می‌کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این برنامه و همچنین نحوه حذف دائمی اکانت تلگرام در این آموزش ما را دنبال کنید.

نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی در برنامه پیام رسان تلگرام بعد از مدت کوتاهی از راه اندازی این برنامه در سال ۲۰۱۳ عنوان شد. تنظیمات پیش فرض برنامه اطلاعات را بین شما و گیرنده رمز گذاری نمی‌کند. اگر ویژگی “Secret Chat” را فعال نکنید، مکالمات شما در سرورهای تلگرام در سراسر جهان ذخیره می‌شوند.

تلگرام ادعا می‌کند که تمام این اطلاعات روی سرورهای آن‌ها رمزگذاری شده‌اند و در صورتی که تمایل به بازیابی چت‌های قدیمی داشته باشید، این اطلاعات در دسترس هستند. با این حال این سوال ایجاد می‌شود که چرا ذخیره کردن این اطلاعات به صورت opt-in نیست یا چرا کدگذاری سرتاسری (end-to-end) تنظیمات کوتاه ندارد. از طرفی نگهداری و ذخیره اطلاعات باعث می‌شود که هزینه‌های گزافی به کمپانی تحمیل شود. پس چه دلیلی می‌تواند آن‌ها را به این کار ترغیب کرده باشد؟

علاوه بر این در گذشته چندین مسئله در خصوص امنیت تلگرام وجود داشت. در سال ۲۰۱۷ هکرها از یک اشکال یونیکد در نرم افزار تلگرام سواستفاده کردند که به آن‌ها امکان نصب ماینرهای کنترل از راه دور cryptocurrency و بدافزارها را در رایانه‌های آسیب‌پذیر ویندوز می‌داد.

مشکلات امنیتی در مورد تلگرام هنوز وجود دارد که بسیاری از کارشناسان رمزگذاری از این سوال که چرا تلگرام از پروکتل رمزگذاری خانگی موسوم به MTProto‌ استفاده می‌کنند، تعجب می‌کنند. تلگرام تاکید می‌کند که نرم افزار رمزگذاری آن بی طرف است اما با وجود پروتکل‌هایی که به راحتی در دسترس هستند و که توسط متخصصان مستقل ایجاد شده‌اند. چرا آن‌ها پروتکل خاص خودشان را دارند؟

این پروتکل با رمزگذاری سطح بالا در واقع به سرعت نسبتا سایه‌دار تلگرام کمک کرده است. این اطلاعات به طرز نامطلوبی دارای اهداف تروریستی مانند برنامه ریزی حملات یا تبلیغات گسترده مورد استفاده قرار گرفته است.

اگر به هر دلیلی تمایل به حذف دائمی اکانت تلگرام را دارید، میتونید از آموزش زیر استفاده کنید.

 

آموزش مرحله به مرحله حذف دائمی اکانت تلگرام

در این خصوص ما در ادامه مرحله به مرحله به شما نشان می‌دهیم که چطور و از چه طریقی این کار را انجام دهید.

چند روش مختلف برای حذف دائمی اکانت تلگرام شما وجود دارد. باید از قبل بدانید که بعد از حذف اکانت کاربری‌تان نمی‌توانید دیگر به آن اکانت و اطلاعات و چت‌ها و لیست مخاطبین و گروه ها و غیره دسترسی داشته باشید. چرا که این اطلاعات برای همیشه از سرورها حذف شده اند. حتی اگر دوباره روی همان شماره تلگرام نصب کنید، دیگر این اطلاعات در دسترس نیستند.

از طرفی Self-destruction یا خود تخریبی یکی از ویژگی‌های امنیتی تلگرام است که می‌تواند بعد از مدت مشخصی که اکانت تلگرام شما غیر فعال بوده است، آن را حذف کند. دوره پیش فرض خود تخریبی اکانت شش ماه است. اما می‌توانید این روند را در مدت زمان کوتاه‌تری هم عملی کنید. برای این کار هم مراحل زیر را طی کنید.

۱- تلگرام را در گوشی خود باز کرده و وارد تنظیمات شوید، سپس روی گزینه ‘Privacy and Security’. کلیک کنید.

۲- روی گزینه ‘Delete My Account if I’m Away For’ کلیک کنید.

۳- در این بخش زمان مد نظرتون جهت دیلیت اکانت خودکار حساب تلگرامتون را انتخاب کنید.

به این ترتیب در صوتی که شما تا زمانی که انتخاب کردید آنلاین نشید، چت‌ها و اطلاعات حساب شما کاملا حذف می‌شوند.

گزینه خود تخریبی این اطمینان را به شما می دهد که اکانت و اطلاعات اکانت شما بعد از یک مدت مشخص خود به خود حذف شده و از بین می‌رود. بنابراین در صورتی که می‌دانید قرار است برای یک مدت مشخص از تلگرام استفاده نکنید، می‌توانید اجازه دهید که تلگرام خود به خود حذف شود. اما اگر می‌خواهید بلافاصله اکانت‌تان را حذف کنید، می‌توانید به واسطه آموزش زیر این کار را انجام دهید.

حذف دائمی اکانت تلگرام

گزینه ‘delete account’ در خود برنامه تلگرام وجود ندارد. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید به واسطه مرورگر وب در ویندوز یا موبایل وارد اکانت‌تان شوید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

۱- به صفحه غیرفعال سازی تلگرام (Delete Account) مراجعه کرده و شماره تلفن‌تان را با فرمت صحیح وارد کنید(+۹۸۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹).

صفحه دیلیت اکانت تلگرام

صفحه دیلیت اکانت تلگرام

۲- بعد از وارد کردن شماره، یک کد مشابه مورد زیر به حساب تلگرام شما ارسال میشود.

۳-کد را کپی کرده و در سایت تلگرام جایگذاری کنید.

۴- گزینه Done را بزنید و در مرحله آخر گزینه “Yes, delete my account” را بزنید تا حسابتون بصورت کامل حذف شود.

 

بسیار خوب، حساب تلگرام شما بصورت کامل حذف گردید.

 

به این نکته هم توجه داشته باشید که حذف حساب تلگرام، باعث خروج شماره از حالت ریپورت نمیشود، اگر تلگرامتون ریپورت هست میتونید با استفاده از آموزش زیر حسابتون را رفع ریپورت کنید:

آموزش رفع ریپورت تلگرام

 

انتقال اطلاعات

قبل از حذف اکانت تلگرام ممکن است اطلاعاتی باشند که شما بخواهید آن را نگه دارید یا اینکه به رسانه دیگری منتقل کنید. برای این کار می‌توانید آن‌ها را در فرمت‌های JSON یا HTML دانلود کنید. برای این کار به نسخه دسکتاب تلگرام نیاز دارید.

  1. برای این منظور ابتدا تلگرام دسکتاب را باز کرده و گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
  2. گزینه ‌‘Export Telegram Data’ را انتخاب کنید.
  3. سپس ‘Export Telegram Data’‌را انتخاب کنید. در این مرحله می‌توانید انتخاب کنید که اطلاعات با چه فرمتی انتقال داده شوند.
  4. اکنون می‌توانید اطلاعات و داده‌های تلگرام‌تان را به صورت آفلاین در اختیار داشته باشید.

راه‌های دیگر برای حذف اطلاعات شخصی و حمایت از حریم شخصی

تلگرام سال‌هاست سکه به یکی از پیام‌رسان‌های رایج بین مردم تبدیل شده است و ممکن است حذف آن در مواردی ممکن نباشد. در این صورت راه‌های دیگری برای محافظت از حریم شخصی و جلوگیری از سرقت اطلاعات وجود دارد. تنها تلگرام نیست که باعث شده است امنیت برنامه زیر سوال بروید. بلکه هکرها هم حملات زیادی به این برنامه داشته‌اند. برای اینکه بتوانید از اطلاعات و امنیتی حریم شخصی‌تان محافظت کنید، چندین راه وجود دارد که شامل رمزگذاری دو مرحله‌ای و استفاده از VPN است.

 

بیشتر بخوانید:

آموزش تصویری ایجاد لینک برای گروه تلگرام

اشتراک گذاری مطلب

© کلیه حقوق برای وبسایت شماره جهانی محفوظ بوده استفاده از آن بر اساس قانون انفورماتیک ایران پیگرد قانونی دارد.